Sazan Avında Anasonlu Mısır Denemesi

Cyprinus_carpio_by_blackasmodeus

Merhabalar,

En son Sazan Avı İçin Sihirli Mısır Yapımı adlı yazımızdan sonra bugün balık tutmak ve mısırlarımız denemek için yollara düştük. Ben ve iki arkadaşımla birlikte bugün sahurdan sonra saat 04:00 gibi yola çıktık. Hava durumuna baktığımızda yağışlı göstersede, biz iyi hadi göl kalabalık olmaz daha güzel olur diye düşünmüştük. Yagacak olan yağmur sanki bizi hiç ıslatmayacakya 🙂 . Sabah saat  4:30 gibi avlanacağımız yerimize geldik, hava zifiri karanlık ay ışıgıda yoktu. Gölde kendimiz için belirlemiş olduğumuz, devamlı avlandığımız yere geldik, fakat oradada başka avcılar vardı. Yanlarına gittik 3 kişiydiler 2 si araba uyuyor, 1 ide  yerde uzanmış olta zillerini çalarsa diye dinliyordu. Baktık bizim oltaları atacağımız taraf boş olta atmamışlar, müsaade istedik tamam dedi sağolsunlar.

Sazan Avında Anasonlu Mısır Denemesi 1

Hava hala karanlıktı ve hiç bişey gözükmüyordu, bizlerde oltaları yavaştan atmaya başladık. Hava aydınlamaya ortalığı görmeye başlamıştık.  Suya 5 makaralı olta, uçlarında çift kanca var ve 4 te şıp şıp olta dediğimiz 5 metre boyundaki olta sopasına bağlanmış olan 1 iğne kurşun ve şamandıradan oluşan olta takımı attım. Oltaların hepsine Sihirli Mısırlarımdan 🙂 taktım. Bu mısırlar 2 gün önce yaptımız konservelerden, daha 1 hafta daha beklemesi gerekiyordu, fakat ben sabredemediğim için 1 tanesini açtım.

Daha sabahın agırmasıyla makaralı oltanın birtanesinin takılı olduğu yerden devrilmesiyle, oltanın başına doğru koşuşturma başladı bende.. Oltayı elime aldığımda ucunda güzel bir balık olduğunu anlamıştım. Makarayı sarmaya başladım, balık kenara yaklaştığında 4-5 kiloluk bir sazanın suyun üzerine çıktığını gördüğümde şok olmuştum. Hemen arkadaşıma seslendim, oda balığı  dışarıya almak için kullanacağımız fileyi alarak yanıma koştu. İlk kez bukadar büyük bir sazan gelmişti oltama. Elimiz ayağımıza dolaşmıştı, balık geliyordu fakat sağında oltalar , solumda oltalar ve önümdede yaklaşık 40 cm ot vardı. Tam fileye balığı koyacakken balıgın ağzından kanca boşaldı ve bir hayal kırıklığı…

Sonrasında biz mısırlarımızı takıp atmaya devam attik, mısırların içine anason koyduğumuz için, hepsi rakılı gibi kokuyordu. Bu şekilde saat öğlen 1 e kadar avlandık. En büyük balığımı kaçırmıştım fakat yaklaşık 8 Kg kadar irili ufaklı kambur sazan, aynalı sazan, kefal ve bizim buralarda İsrail sazanı denilen bir sazan türü yakaladım. Mısırların performansı çok güzeldi, yaklaşık 1 hafta daha bekledikten sonra Sihirli Mısırlarımız, tamamen avcı mısır haline dönüşecekler gibi gözüküyor.

Yalnız çok kötü yorulmuşuz, hala kendime gelemedim 🙂

Herkeze bol balıklı günler dilerim.